• Oslo
  • Denne stillingen er besatt

Nettside PostNord

Ta ansvar for en av netthandelens nøkkelprodukter – hjemlevering.

Postnord er nå på jakt etter en engasjerende leder, med stort nettverk innen netthandel og/eller logistikk, som kan forvalte og videreutvikle våre hjemleveringstjenester, og som tar ansvar for å skape de beste kundeopplevelsene for våre netthandelskunder.

PostNord satser stort innen hjemlevering da etterspørselen har økt kraftig de siste årene. Avdelingen Home Deliveries er i en spennende reise, og i den forbindelse søker vi en ny leder for dette område.

Som produkteier har du ansvar for lønnsomheten, kvaliteten og kundetilfredsheten i et voksende forretningsområde. Du får ansvar for Postnords satsning på hjemlevering, i front for et faglig kompetent team har du lønnsomhetsansvar og vil drive frem resultatene for våre hjemleveringstjenester til private, som er ledende tjenester i et marked i stor endring. Dere skal forme hjemleveringstjenestene videre og opptre både som sentral pådriver og kulturbærer. Vurdere hvordan tjenestene spiller sammen og benytte ulike logistikknettverk på en måte som gir størst kundeverdi til lavest mulig kostnad.

Du er fremtidsrettet, med et strategisk gen og blir trigget av muligheten til å finne nyskapende løsninger. Som leder er du ambisiøs, fremoverlent, og har solid erfaring med å samarbeide på tvers av ulike avdelinger og funksjoner for å sikre gjennomslag og vekst. Du opptrer samlende og motiverende for et team som består av ressurser med kompetanse innen tjenestedesign, brukeropplevelse, IT, drift og operasjonell utvikling, og sammen med disse former du tjenestene for fremtiden.
Du trives i en stor organisasjon, tør å utfordre status quo og bryter ned barrierer.

Stillingen er en del av Parcel and Groupage i Postnord, og rapporterer til direktør for Production and Network.

Ansvarsområder

  • Lede og ta sikre den overordnede strategiske retningen til hjemleveringstjenestene, samt sørge for at hjemlevering av pakker fremstår helhetlig i samspill med øvrige sendetjenester i Postnord.
  • Ansvar for kvalitets- og lønnsomhetsstyringen av tjenestene, som initierer tiltak ved avvik fra mål.
  • Personalansvar for et faglig sterkt team, som løser utfordringer, forvalter og videreutvikler hjemleveringstjenestene i Postnord.
  • I samråd med leder for Production and Network utvikler du veikart og prioriterer forbedrings- og nyskapingsinitiativer.
  • Produktutvikling, implementering, opplæring og oppfølging. Avtale og oppfølging av underleverandører. Nettverksutvikling og optimalisering.
  • Sikre tett samarbeid med andre forretningsområder i Postnord, innenfor forretningsutvikling, produksjonsutvikling, IT, salg og marked, samt logistikknettverkene i Norge.
  • Delta i kunderettete aktiviteter etter behov, salg og markeds støtte. Sikre godt arbeidsmiljø, god oppfølging og utvikling av de ansatte.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse innen økonomi og ledelse, teknologi, innovasjon, strategi eller tilsvarende.
  • 2-4 års erfaring innenfor netthandel, retail, logistikk, digitale tjenester og/eller nye forretningsmodeller.
  • Praktisk erfaring med innovasjonsledelse og innovasjon i store virksomheter. Brukerorientert tankesett, med sikte på å virkelig forstå hva brukeren trenger.
  • Demonstrert evne til å benytte analyser og data for å styre beslutningene dine. Ledererfaring fra større netthandel/logistikk er en fordel, samt personalansvar.
  • Bredt nettverk innen netthandel og eller logistikk.

Politiattest er påkrevd i denne type stilling og må fremvises før tiltredelse, jf. Postlovens § 31.

Personlige egenskaper

  • Inspirerende, fremoverlent og synlig som leder.
  • Sterke relasjonelle evner, inspirerende og samarbeidsorientert. Visjonær og god kommunikator, tar tak i det store bildet.
  • Beslutningsdyktig, skaper aktivitet og sikrer gjennomføring. Bruker- og kundeorientert tankesett, med søken etter å virkelig forstå hva brukeren trenger.
  • Resultatorientert med tro på eksperimentering, rask læring, og levere verdi kontinuerlig. Coach, prosessleder og fasilitator.
  • Kommersielt orientert; kundeopplevelsen er kjernen i produktene.
  • Nysgjerrig på ny kunnskap og teknologi, og åpen for kontinuerlig læring.
  • Åpen, ærlig, tydelig.

 

Vi tilbyr

  • Ansvar for ledende tjenester karakterisert av et sterkt fundament og innovative løsninger i et enormt spennende marked i stor vekst.
  • Et stimulerende og sosialt arbeidsmiljø i stadig utvikling bestående av dedikerte mennesker fra hele organisasjonen.
  • Konkurransedyktige betingelser.